Uppförandekod

För att nå de globala målen behöver produktions- och konsumtionsmönster bli mer hållbara. Alla parter behöver bidra. En uppförandekod, eller ”code of conduct”, är ett bra verktyg i arbetet med att göra produktionen mer hållbar. Här kan du som medlemsföretag ladda ner uppförandekoden i svensk eller engelsk version.

Uppförandekoden kan användas som en checklista gentemot leverantörer för att säkerställa att de följer ett antal kriterier som bidrar till en hållbar utveckling. Det är även tänkt att den ska användas tillsammans med vår guide Quickstart Agenda 2030 för att komma igång med det arbetet.

Flera större företag har redan uppförandekoder för sina leverantörer, men många av våra medlemsföretag är medelstora eller små. Det är framförallt de företagen som vi hoppas ska kunna ha stor nytta av en standardiserad uppförandekod anpassad för just grafisk bransch.

Senast uppdaterad: 2023-08-30

Som medlem får du ta del av medlemsexklusivt innehåll

  • Vi ger dig ett effektivt stöd som chef. Tillsammans bygger vi din kunskap.
  • Ta del av branschanpassade kollektivavtal som underlättar vardagen.
Saknar du ett webbkonto? Registrera här
Glömt lösenord?
Felaktiga inloggningsuppgifter
Du loggas in
Logga in
Registrera webbkonto
Endast för befintliga medlemmar. Bli medlem
Angivet organisationsnummer / medlemsnummer kunde inte hittas i medlemsregistret.
Logga in
Registrera webbkonto
Kontot kunde inte skapas. Kontakta supporten. Ett konto med denna E-post finns redan registrerad. Tips: använd glömt lösenords-funktionen.
Ditt webbkonto har registrerats

Ett webbkonto har nu skapats och ett aktiveringsmail har skickats till angiven e-postadress.

Klicka på aktiveringslänken för att aktivera ditt konto.

Logga in
Glömt ditt lösenord?
Skriv in din e-postadress nedan så skickar vi ett nytt lösenord till din e-postadress som du sedan kan andra under mina sidor.
Lösenordet kunde inte återställas.
Logga in
Glömt lösenord?
En återställningslänk har skickats till angiven mailadress.