Webbinarium: Arbetsbrist - hur gör jag som arbetsgivare när jag behöver säga upp medarbetare?

Tuffa tider under en längre tid har på olika sätt tvingat många företag att effektivisera och dra ned på personal. Även 2024 förutspås bli tuff även om det finns tecken på viss återhämtning. 

Hur går man till väga när man behöver minska personalstyrkan och vad behöver du som arbetsgivare göra rent praktiskt inför en neddragning? På detta webbinarium som arrangeras av TMF och Grafiska Företagen får du som arbetsgivare information och juridisk vägledning kring arbetsbristprocessen och får även möjlighet att ställa dina frågor. 

Vi går igenom: 

  • arbetsbristprocessen steg för steg. 
  • arbetsgivarens skyldigheter enligt lagen 
  • turordningsreglerna och skillnaderna mellan LAS och Huvudavtalet
  • praktiska tips inför och under förhandlingarna
  • hur du skriver protokoll 
  • dina frågor 

Kursledare: Anna Freij, förhandlingschef och Ambjörn Wahlberg, företagsrådgivare och arbetsrättsjurist

WEBINAR
7 februari 2024
Digitalt via Teams